Jeep is het origineel als het gaat om terreinwagen-achtige auto’s. Vandaar dat de merknaam in de volksmond een typenaam is. Sommige merknamen zijn dermate sterk dat ze uitgroeien tot soortnamen. Denk aan Aspirine en Luxaflex. In beide gevallen is het eigenlijk merk-, maar ook een soortnaam. Waarschijnlijk zeggen we vaker ‘luxaflex’ en ‘aspirine’ tegen een product dat door een andere fabrikant gebouwd is.
Bij Jeep is dat niet anders. Als we het hebben over een terreinwagen, worden ook vaak termen als een ‘Jeep’ of ‘Jeep-achtige’ genoemd. Ondanks de nieuwe en compactere modellen, blijft de Wrangler onverminderd populair. Sterker nog, de auto is enorme hit.
Van Jeep kregen we een unieke opdracht, creëer en ontwikkel een complete huisstijl, website en zorg voor lifestyle content. Een unieke kans om een icoon in de autowereld op een andere manier in de markt te zetten.
ClientAutobedrijf ZeeuwServicesBranding, Webdesign, Photography, Film